Den 26 november släpps singelbiljetterna till VM i konståkning 2008

Den 26 november öppnas försäljningen av biljetter till VM i konståkning på Scandinavium i Göteborg den 18 - 23 mars 2008 - Världens vackraste VM. Hela världseliten kommer för till Sverige för att tävla i isdans, herrar, damer och paråkning. Hittills har det bara varit möjligt att köpa all-event-biljetter för samtliga sex VM-tävlingsdagar, men på måndag den 26 november inleds försäljningen av enstaka biljetter till alla tävlingarna. Tävlingarna invigs på tisdagen och avslutas på påskdagen med en stor gala. De första tävlingsdagarna,tisdag till fredag, är uppdelade i ett pass på förmiddag/eftermiddag och ett pass på kvällen. VM pågår sedan under hela påsken. Biljettpriset är från 100 kronor till 495 kronor. 25 000 biljetter, eller en tredjedel av biljetterna, är sålda som all-event-biljetter när singelbiljetterna nu släpps. Jublet från landets 130 konståkningsföreningar kommer att höras från en egen läktare. - Eftersom finalhelgen pågår under påskhelgen så är det många som är lediga och vi hoppas på fullsatta läktare, säger Tussan Rix, ordförande i Organisationskommittén. Biljetterna finns på Got Event Scandinavium, tel 031-811020 eller via Ticnet tel 0771-707070 www.ticnet.se Se även: www.goteborg.com och www.skatesweden.se -------------------------------------------------------------------- För mer information: Tussan Rix, ordförande i Organisationskommittén för VM 2008 tfn: 0708-681164 e-post: rix.worlds2008@gmail.com Ingrid Kyllerstedt, kommunikatör, Svenska Konståkningsförbundet tfn 08-699 64 23 e-post: ingrid.kyllerstedt@konstakning.rf.se Svenska Konståkningsförbundet, Idrottens Hus, 114 73 Stockholm, tfn:08-699 60 00 www.skatesweden.se