Viktoria Helgesson ny nia på världsrankingen

Viktoria Helgesson ny nia på världsrankingen

Efter ett lyckat konståknings-EM är Viktoria Helgesson nu på nionde plats på ISU:s världsranking, vilket är hennes och Sveriges högsta placering någonsin. Alexander Majorov är 15:e, och Joshi Helgesson 21:a på samma lista.

Det blev en femte plats för Viktoria Helgesson under EM i Sheffield, dryga fem poäng från bronset. Som plåster på såren för medaljmissen kan hon nu glädja sig åt att definitivt räknas som en av de tio bästa konståkarna i världen.

När ISU nu uppdaterat sin rankinglista är Viktoria ny nia, med 2794 poäng.

Även flera andra svenska åkare finns högt upp på listan. Alexander Majorov är 15:e på herrarnas lista och Joshi Helgesson är 21:a på damernas.

För mer information:

Carina Skoog, sportchef: 070 444 16 90