SM 2023 i synkroniserad konståkning avgjort

SM 2023 i synkroniserad konståkning avgjort

SM i synkroniserad konståkning 2023 är avgjort. I seniorklassen tog Team Inspire klivet högst upp på pallen med 209.16 poäng. Svenska mästare i juniorklassen blev Team Seaside. I ungdomsklassen knep Team Together guldet.

Som väntat blev SM i synkroniserad konståkning 2023 en publikfest med fullsatta läktare. Totalt nio lag deltog i årets SM.

209,16 poäng blev resultatet för Team Inspire, Landvetter KK, som var enda seniorlaget i årets SM. I juniorklassen drygade Team Seaside ut sin ledning från kortprogrammet och knep guldet före Team Spirit och Team Moonlights. I ungdomsklassen klev Team Together högst upp på pallen före Team Caprice och Team Harmony.

Medaljörer SM i synkroniserad konståkning 2023

Seniorer (SM)
Guld: Team Inspire, Landvetter KK, 209,16 poäng.

Juniorer (JSM)
Guld: Team Seaside, Tjörns KK, 170,57 poäng