Enkät från Myndigheten för Delaktighet ang. konsekvenser av corona

Enkät från Myndigheten för Delaktighet ang. konsekvenser av corona

VI har fått en förfrågan från Myndigheten för Delaktighet (MFD) om att sprida deras enkät om konsekvenser och utmaningar som Corona-pandemin hittills inneburit för barn och unga med funktionsnedsättning och deras familjer.

Vi hoppas att du har tid och möjlighet att besvara den. Här nedanför ser du informationen från MFD om enkäten samt länkar för att delta.

_________________________________________________________________________

Hej!

Är du själv i åldern 16 – 24 år och har en egen funktionsnedsättning eller kronisk sjukdom?
Eller har du barn som är i åldern 0 - 18 år med funktionsnedsättning eller kronisk sjukdom?

Då skulle vi gärna vilja att du hjälpte oss genom att svara på vår enkät.

Myndigheten för delaktighet, MFD, har fått i uppdrag av regeringen att samla in och presentera de olika konsekvenser, erfarenheter och utmaningar som corona-pandemin hittills kan ha inneburit för barn och unga med funktionsnedsättning och deras familjer.

Ju fler svar vi får på vår enkät, desto mer heltäckande bild kan vi presentera för regeringen. Det är viktigt att visa hur olika funktionsnedsättningar adderar ytterligare och andra utmaningar för barn och unga med funktionsnedsättning, än de generella utmaningar som drabbar alla barn och unga under pandemin.

Här hittar du länk till våra undersökningar

Ungdomsenkäten

Föräldraenkäten

Vi hanterar förstås alla personuppgifter i enlighet med lag, läs vidare här: https://www.mfd.se/om-webbplatsen/personuppgiftspolicy/