Utveckling av certifiering för företag som vill anställa personer med funktionsmöjligheter

Hjälp till att sprida till kommun, företag och där det behövs!

Välkommen till intressentmöte 23 oktober i Stockholm

Många som har gått i gymnasiesärskola är i dag fastlåsta i ett ofrivilligt utanförskap. Samhället har misslyckats med att skapa förutsättningar för denna grupp att kunna få arbete Och majoriteten står ofrivilligt utanför den ordinarie arbetsmarknaden.

Därför ska du komma till SIS intressentmöte: Du vill öka mångfalden och skapa positiv dynamik i arbetsgruppen på ditt företag. Du vill visa anställda och kunder att företaget tar socialt ansvar. Du vill stärka verksamhetens varumärke. Personer med funktionsmöjligheter i form av utvecklingsstörning har väntat länge nog på att rätten till arbete ska förverkligas. Nu inleds arbetet med att utveckla en certifiering för företag som vill anställa personer med funktionsmöjligheter. Certifieringen visar att företaget är ett inkluderande företag som arbetar strukturerat med social hållbarhet. Ta chansen att vara med och påverka så att certifieringen tar tillvara på dina och ditt företags behov!

Syftet med projektet: Syftet är att bidra till att kvalitetssäkra företag och bidra till en attitydförändring på arbetsmarknaden för att generera arbete inom såväl privat som offentlig verksamhet för unga vuxna med funktionsmöjligheter. Målet är att ta fram och etablera en certifiering som gör det attraktivt för företag att ta emot och anställa personer med funktionsmöjligheter. Projektet är initierat av den ideella föreningen Kung Saga Förening.

Intressentmöte 23 oktober: SIS anordnar tillsammans med Kung Saga måndag 23 oktober ett öppet möte där du får chans diskutera och påverka arbetets utveckling.

Tid: måndag 23 oktober 13.00-16.00 Plats: Solnavägen 1E/Torsplan, Stockholm Anmälan senast 16 oktober till: fredrik.gothe@sis.se 08/555 522 68

Mötet är kostnadsfritt. Sprid gärna inbjudan till andra i ditt nätverk. Varmt välkommen!

SIS, Swedish Standards Institute SIS is the Swedish member of ISO and CEN

Vi gör att företag och organisationer blir mer konkurrenskraftiga på den svenska och internationella marknaden – med hjälp av standarder. En organisation som med andra ord utvecklar standarder i Sverige i samarbete med våra medlemmar. Läs mer på sis.se