Inslag om fosterdiagnostik i Rapport och Aktuellt ikväll

Som en uppföljning av det tidigare inslaget om fosterdiagnostik i SVTs Aktuellt i början av februari har nyhetsredaktionen på SVT intervjuat några deltagare inom SNIF, Svenskt Nätverk för Information kring Fosterdiagnostik, där Svenska Downföreningen ingår, i samband med ett av närverkets arbetsmöten under dagen.

Mickan Lünning, sakkunnig och talesperson för Svenska Downföreningen i frågan, är en av de som blev intervjuade.

Som vanligt i nyhetsvärlden kan saker och ting ske som gör att man lyfter ur planerade inslag ur sändningen, men den information vi har fått är att inslaget kommer med i kvällens nyhetssändningar.

Mickan Lüning

Svenska Downföreningens kansli 072-219 38 99