Hansen klar för Globen

Meste motorsportmästaren Kenneth Hansen klar för Stockholm Motorsport Games. Nu är det klart att vår 13-faldige Europamästare i rallycross, Kenneth Hansen, kommer till Globen och Stockholm Motorsport Games. – Kul att det ordnat sig att jag kan vara med och tävla. Jag hade lite åtaganden i Italien men nu kunde jag lösa det så att en mekaniker ersätter mig, berättar Hansen. När arrangören för Stockholm Motorsport Games planerade för lördagskvällens Race of Masters var riktlinjerna de här: * Race of Masters är först och främst till för förare som vunnit en stor motorsporttitel. Få platsar så bra in på den beskrivningen som Kenneth Hansen. Och Kenneth har hela hösten sett fram emot att få tävla i Globen. – Evenemanget är mycket bra för svensk motorspor. Det händer något nytt och på en ny nivå i en ny arena. Perfekt. Jag har kört uppvisning i Belgien i flera år och där har det alltid varit stor succé. Ändå var det länge tveksamt om Kenneth Hansen skulle kunna vara med i Globen. – Ja, jag ville väldigt gärna men tyvärr krockar tävlingen med en stor tävling i Italien där min son Timmy ska vara med. Nu har det löst sig så att en mekaniker reser till Italien och löser av mig, så flyger jag till Stockholm. * Så du är numera också kartingpappa? – Ja, haha, men det är verkligen roligt att få vara med i den världen igen. Kenneth Hansen hade också planerat att visa upp sin rallycrossbil för publiken i Globen Men den gamla bilen är såld och den nya är inte klar. – Så är det för oss i rallycrossvärlden. Vi bygger på vintern och få är klara förrän precis till första tävlingen. Det får bli ett annat år – när vi inte står mellan två modeller som den här gången. När Kenneth Hansen landar i Stockholm för Motorsport Games finns en klar målsättning: – Ja, att vinna förstås. Först Rally Masters och sen också Race of Masters. Lyckas Kenneth kan han lägga ytterligare en titel till samlingarna. Kenneth Hansen är också nominerad till Motorsportbragden - som delas ut på scen söndag kväll. www.motorsportgames.se Med vänliga hälsningar från Annemo! _______________________________________________________ Annemo Friberg PR & Kommunikation Tel: 070-55 411 70 Svenska Bilsportförbundet Bergkällavägen 31 A, 192 79 Sollentuna Tel: 08-626 33 00, Fax: 08-626 33 22