Flash mot Göransson i Globen

Pressmeddelande från Stockholm Motorsport Games för fri publicering. Ytterligare information lämnas av informations- och marknadschef Caroline Berggren, 0707-18 45 06. Det har snackats mycket om Jan "Flash" Nilssons nya STCC-team och hans eventuella storsatsning tillsammans med Richard Göransson. I Stockholm Motorsport Games möts Real BMW-teamet direkt i det första kvalheatet i STCC Masters. Locket på. Så kan man enkelt sammanfatta informationsflödet från Jan "Flash" Nilssons nya STCC-team i Karlstad. Men envisa rykten säger att två BMW-bilar av årsmodell 2006 är på väg till Sverige för leverans i mars månad. Och att det blir "Flash" och tvåfaldige mästaren Richard Göransson som sätter sig bakom ratten när säsongen startar lite senare i maj. I STCC Masters under Stockholm Motorsport Games i Globen den 18-19 februari möts Göransson och "Flash" i det första kvalheatet. Där finns också "Flash" tidigare teamkamrat Jens Edman och rivalen Fredrik Ekblom. I det andra kvalheatet möts bland annat trean och fyran från mästerskapet 2005, Johan Stureson och Edward Sandström. Och i det tredje kvalheatet får vi se det senaste tillskottet till STCC - David Björk - tävla mot den han köpt sin BMW-bil av, Calle Rosenblad. – STCC Masters blir en liten tjuvtitt på de fighter vi får se ute på banorna i sommar. Och "Flash" dreamteam med Göransson kittlar förstås lite extra, säger Ulf Rosengren från Stockholm Motorsport Games. STCC Masters avgörs söndag eftermiddag med tre kvalheat med åtta förare i varje - och sen en final med de åtta bäst förarna. Det här är den preliminära heatindelningen: Heat 1 1 Daniel Haglöf 2 Jens Edman 3 Robert Dahlgren 4 Tomas Engström 5 Fredrik Ekblom 6 Richard Göransson 7 Tommy Kristoffersson 8 Jan ”Flash” Nilsson Heat 2 9 Johan Stureson 10 Peggen Andersson 11 Hans Simonsson 12 Edward Sandström 13 Mattias Andersson 14 Robin Rudholm 15 Roberto Colciago 16 Pontus Mörth Heat 3 17 Calle Rosenblad 18 Jocke Mangs 19 Thomas Johansson 20 Nicklas Karlsson 21 Mats Lindén 22 David Björk 23 Niklas Lovén 24 Peter Sundfeldt* hela programmet med övriga startlistor ser du på www.motorsportgames.se Med vänliga hälsningar från Annemo! Annemo Friberg PR & Kommunikation Tel: 070-55 411 70 Svenska Bilsportförbundet Bergkällavägen 31 A, 192 79 Sollentuna Tel: 08-626 33 00 www.sbf.se