Bästa gänget sedan Anderstorp -78

Pressmeddelande från Stockholm Motorsport Games för fri publicering. Ytterligare information lämnas av informations- och marknadschef Caroline Berggren, 0707-18 45 06. Inte sedan F1-loppen på Anderstorp på 70-talet har så många stjärnförare samlats i ett och samma startfält som i Stockholm Motorsport Games. Allra tuffast är det internationella loppet där 16 av våra allra bästa racerförare möts. Alx Danielsson, Sebastian Hohenthal och Alexander Storckenfeldt. Mot Richard Göransson, Jan "Flash" Nilsson och Johan Stureson. Det är toppklass på startfältet i Stockholm Motorsport Games, Globen den 18-19 februari. Rallystjärnan Daniel Carlsson har fått en plats i startfältet efter sin tredjeplats i Svenska rallyt nyligen. – Det kommer att bli tufft att möta racerförarna. Men bara det är rättvisa förhållanden så ska det gå att ge dem en match, säger Daniel. Tävlingschefen Fredrik Skoghag garanterar att alla ska få samma förutsättning att göra ett bra resultat. – Vi har schemalagd träning och kval och banan är konstruerad så att det finns många möjligheter att göra omkörningar, säger Skoghag. – Vi har också gått igenom tävlingsbilarna ordentligt för att de ska vara så lika som möjligt och dessutom anpassade till banan. * Det är några namn som saknas på listan, kommer till exempel inte Björn Wirdheim? – Nej, han är tyvärr upptagen med testkörning den helgen och han hade ingen möjlighet att åka hem till Sverige. Det här visste vi kunde bli ett problem så här års men vi har ändå fått ihop ett riktigt bra startfält. Flera av de förare som är på väg att nå Wirdheim-klass är med och kör, säger Ulf Rosengren från Stockholm Motorsport Games. Det internationella loppet avgörs lördag kväll i två kvalheat med åtta förare i varje - och sen en final med de åtta bästa förarna. Det här är den preliminära heatindelningen: Heat 1 1) Alx Danielsson 2) Alexander Storckenfeldt 3) Stefan Malm 4) Tony Ring 5) Nicklas Karlsson 6) Fredrik Ros 7) Daniel Carlsson 8) Jens Edman Heat 2 9) Sebastian Hohenthal 10) Rickard Rydell 11) Damian Payart 12) Niklas Lovén 13) Calle Rosenblad 14) Peter Sundberg 15) Kenny Bräck* 16) Kenneth Hansen hela programmet med övriga startlistor ser du på www.motorsportgames.se Med vänliga hälsningar från Annemo! Annemo Friberg PR & Kommunikation Tel: 070-55 411 70 Svenska Bilsportförbundet Bergkällavägen 31 A, 192 79 Sollentuna Tel: 08-626 33 00 www.sbf.se