Jörgen Persson, förbundskapten herrar, Martin Karlsson, säljchef för konsument och målerifärger Teknos, Susanne Ohlsén, VD Teknos, Dennis Lindahl, ordförande Svenska Bordtennisförbundet. Foto: SBTF

Svenska Bordtennisförbundet inleder samarbete med Teknos

Det finländska familjeägda färgföretaget Teknos, med svenskt säte i Tranemo, och Svenska Bordtennisförbundet, inleder nu ett samarbete för att svensk bordtennis ska växa, både på bredden och toppen.

Teknos har sedan tidigare jobbat med olika idrotter för att profilera sitt varumärke och har nu hittat bordtennisen som en ny partner.

– Det känns väldigt roligt och intressant att inleda detta samarbete med Svenska Bordtennisförbundet. Det är en sport som kan spelas överallt – av alla, och som har många möjligheter inom exempelvis socialt hållbart arbete. Vi har många goda tankar och idéer om hur vi tillsammans kan göra något riktigt bra av vårt samarbete. Vi känner oss välkomna in i deras gemenskap, säger Martin Karlsson, säljchef för konsument- och målerifärger på Teknos.

Bordtennisen har under senaste tiden fått ett ökat utrymme tack vare fina framgångar, inte minst på VM i Houston i december där ett guld och ett silver bärgades. Svenska Bordtennisförbundet lanserade i förra veckan sitt nya stora rekryteringsprojekt PING PONG POWER vars syfte är att nya målgrupper ska hitta till sporten.

– Vi är väldigt glada och stolta över att ha inlett detta samarbete med Teknos som är en av de ledande färgleverantörerna i Sverige. Jag är övertygad om att vi tillsammans kommer hitta nya vägar för att vår sport ska växa och bli starkare, både på bredden, via PING PONG POWER, och toppen via våra framgångsrika landslag, säger Svenska Bordtennisförbundets ordförande Dennis Lindahl

Thomas Buza

Förbundschef 0708-727378