Semifinalklart i Pingisligan damer

Det blev Storfors och Ängby som vann de avgörande kvartsfinalmatcherna i Pingisligan damer och tog sig till semifinal tillsammans med Eslöv och Dänningelanda.

Ängby och Storfors var hänsynslösa i de avgörande kvartsfinalerna och vann med 5-1 respektive 5-0 över Skurup och Spårvägen.

Storfors gjorde som i matchen innan och vann utan att tappa en enda individuell match. Audrey Mattenet, Cristiana Kont och Sonja Obradovic gjorde rent hus mot Spårvägens Stina Zetterström, Jennifer Jonsson och Sannamari Bölenius. Närmast en seger för bortalaget var Zetterström som hade en 1-2-ledning mot Mattenet men det räckte inte ända fram utan slutade med förlust 3-2.

Saknad etta

Ängby fick en något lättare match än väntat då Skurups saknade sin etta, Li Ziqi, i den avgörande matchen.

- Det är klart att det var lättare för oss när deras etta saknades men vi fick kämpa för segern ändå, sa Roxana Istrate.

Men utan Ziqi kunde Skurup aldrig riktigt pressa Ängby som vann med klara 5-1. Enda segern för Skurup kom via Mie Skov som besegrade Linda Bergström.

- Det har varit en tuff kvartsfinalserie mellan två jämna lag men vi är väldigt glada över segern idag och ser fram emot semifinalen, avslutar Ängbys lagledare, Mikael Frank.

Första semifinalmatcherna spelas den 6 maj.

Pingisligan damer

Kvartsfinaler, match 3