CRAFT Sportswear blir partner till svensk bordtennis

CRAFT Sportswear blir partner till svensk bordtennis

Svenska Bordtennisförbundet tecknar nu avtal med CRAFT Sportswear. Avtalet innefattar tränings- och fritidskläder för landslag samt en kollektion för svenska veteranspelare.

CRAFT Sportswear är ett välkänt företag för de allra flesta. CRAFT ingår i New Wave Group och är som partner till flera stora idrottsförbund såsom bland annat handboll, friidrott och brottning, en aktiv partner på den svenska idrottsscenen. Nu utökas portfolion till även innefatta bordtennis. Initialt gäller avtalet landslag samt personal och styrelse inom Svenska Bordtennisförbundet. Dessutom kommer en ny veterankollektion presenteras inom kort, samt kommer den svenska domarkåren dressas i kläder från CRAFT.

– Jag är stolt över att vi nu kan meddela att vi knyter ytterligare en samarbetspartner till oss. CRAFT är ett modernt och spännande företag med stor förankring inom svensk idrott som också delar vår värdegrund, idrottande för alla hela livet. För svensk bordtennis är det viktigt att vara aktiva i arbetet med att hitta nya, starka partners. Att vi nu får en ihop en helhet och igenkänningseffekt över hela spektrat i vår verksamhet känns således mycket positivt, säger Petra Sörling, ordförande i Svenska Bordtennisförbundet.

CRAFT ser stora fördelar med avtalet då ligger i linje med hur företaget arbetar med andra idrottsförbund.
– Samarbetet med Svenska Bordtennisförbundet är ett led i vår stora satsning på lag- och racketsporter, säger Stefan Persson, VD på Craft. Bordtennis är en global sport med stort genomslag på både dam- och herrsidan, vilket harmonierar perfekt med vårt varumärke. Det ska bli fantastiskt roligt att vara med och utveckla svensk bordtennis under de kommande åren.

Sedan tidigare är STIGA Sports AB leverantörer av Svenska Bordtennisförbundets matchutrustning och avtalet med CRAFT Sportswear kommer därför komplettera hur svensk bordtennis presenteras i officiella sammanhang.

CRAFT Sportswear ingår i koncernen New Wave Group och tillsammans med Svenska Bordtennisförbundet planeras nu ett bredare samarbete som kommer innefatta andra bolag inom New Wave-koncernen.