Gå direkt till innehåll
Svenska Badbranschen firar stor tillväxt i medlemsantal: En gemensam röst för tryggare och bättre badupplevelse

Nyhet -

Svenska Badbranschen har under de senaste åren upplevt en fantastisk tillväxt i medlemsantal, vilket inte bara innebär fler engagerade medlemmar, utan också större möjligheter att göra skillnad i branschen på riktigt. Från 115 medlemmar i slutet av 2022, har organisationen vuxit till att omfatta 165 medlemmar i dagsläget, en imponerande ökning med 43%.

Under 2023 anslöt sig 29 nya medlemmar till organisationen, och under 2024 har vi redan välkomnat ytterligare 24 nya medlemmar. Denna snabba tillväxt speglar den ökande betydelsen av att ha en stark och samlad röst inom badbranschen.

Medlemskap i Svenska Badbranschen erbjuder en mängd fördelar och möjligheter. Våra medlemmar ingår i flera av våra nätverksgrupper, där de kan dela erfarenheter, utbyta kunskap och samarbeta för att driva branschen framåt. Dessa nätverksgrupper inkluderar:

- Privata Pooler: För de som arbetar med privata pooler i hemmiljö och vill förbättra säkerhet och kvalitet.

- Publika Bad Verksamhet: För aktörer inom offentliga badhus, spa och hotell som vill skapa tryggare och bättre badupplevelser för alla besökare. Här fokuseras det på verksamheten

- Publika Bad Teknik: För leverantörer och tekniker som fokuserar på den senaste teknologin och innovationerna inom badbranschen.

- Myndigheter och standarder: För att säkerställa att vi följer och formar regler och standarder som påverkar branschen. Även som remissinstass när det kommer till att ta fram och uppdatera standarder.

Vår vision är tydlig: Tillsammans får vi fler att bada mer. Svenska Badbranschen är intresseorganisationen som samlar aktörer inom offentliga bad, spa, hotell, privata pooler och leverantörer för att bli en stark och gemensam röst för tryggare och bättre badupplevelser i hela landet. Genom att öka vårt medlemsantal kan vi arbeta ännu mer effektivt för att främja säkerhet, kvalitet och hållbarhet inom badbranschen.

Vi ser fram emot att fortsätta vår tillväxt och att tillsammans med våra medlemmar skapa en positiv förändring i branschen. Tillsammans gör vi skillnad och ser till att fler människor i Sverige får möjlighet att njuta av trygga och kvalitativa badupplevelser.

För ytterligare information om medlemskap och våra aktiviteter, besök vår hemsida eller kontakta oss direkt. Vi välkomnar alla nya medlemmar och ser fram emot ett framgångsrikt och givande samarbete.