Nu släpper Svenska Badbranschen den årliga marknadsundersökning från Origo

Nu släpper Svenska Badbranschen den årliga marknadsundersökning från Origo

Origo har sedan 2018 genomfört en årlig attityd- undersökning bland Svenska befolkningen på uppdrag av Svenska Badbranschen (SBB).

“Coronapandemin har fortsatt effekt på andelen badgäster; trots liten ökning i besöksfrekvensen det senaste året. Under 2022 har svenskarna motionerat i lika hög grad som 2021 (och 2020) och andelen som besökt sim-/badanläggningar pekar upp."

Datainsamlingen har genomförts med webbenkäter från ett panelurval. Panelens medlemmar är rekryterade per telefon via slumpmässiga urval. 2 212 respondenter i åldrarna 16-75 år, boende i Sverige har besvarat enkäten – varav 1 000 respondenter som någon gång det senaste året har besökt en badanläggning i Sverige.

Som medlem i Svenska Badbranschen får du tillgång till hela rapporten, hör av dig till marknad@svenskabadbranschen.se

I rapporten kan du kan läsa om:

- Besök på badanläggningar
- Nöjdhet
- Tillgänglighet
- Omklädningsrum, duschutrymmen, toaletter
- Bassäng/Hall
- Personal
- Trygghet
- Förtäring och välbefinnande
- Simning och upplevelse
- Privatpool och utomhusspabad

Nytt för i år är att en del av rapporten handlar om privata pooler och spa bad, väldigt spännande!