Vinkelhuset LB Start 171 kan erbjuda upp till sex sovrum. Huset kan köpas med inredd eller oinredd ovanvåning,

LB-Hus lanserar ny husserie – attraktiv prisbild ger fler möjlighet att bygga eget hus

I ljuset av de ekonomiska utmaningar som bostadsmarknaden har stått inför de senaste två åren, har LB-Hus utvecklat en ny serie hus, LB Start. De sex husmodellerna är några av de mest populära husen inom LB-Hus, nu omarbetade för att kunna erbjudas till än mer attraktiva priser.

Genom att erbjuda mer färdigpaketerade lösningar och utvalda tillval, kan priserna hållas nere utan att kompromissa på kvalitet. ”De senaste årens ekonomiska förändringar har gjort det svårare för många att förverkliga drömmen om ett nytt hus. Detta gäller särskilt unga familjer”, säger Anneli Johansson, marknads- och försäljningschef på LB-Hus. ”Med LB Start blir det ekonomiskt möjligt för fler att bygga eget hus, även om man har en begränsad budget.”

Den nya husserien är paketerad i ett format med utvalda tillval, baserat på de mest populära tillvalen, både exteriört och interiört. LB Start har ett modernt uttryck med liggande panel och kort takfot. Genom att öka standardiseringen erbjuds hus av hög kvalitet, till mycket bra priser. Detta gör också att kunderna får en enklare och snabbare husresa. För de som önskar större möjligheter att sätta sin personliga prägel på huset, finns LB-Hus andra serie, LB Optimal, att välja.

”Med LB-Start kan vi ge våra kunder ännu mer värde för pengarna, utan att kompromissa på kvaliteten”, avslutar Anneli Johansson

LB Start lanseras den 2 juli 2024. För mer information om husmodeller, priser och kontaktvägar besök lbhus.se.