Lemmy - april 2015

Lemmy - april 2015

Månadens medarbetare för april är Lemmy, en 2-årig Staffordshire bullterrier. Han beskrivs bäst som den gladaste killen i stan! Han är full av energi, gillar att ge pussar, är alltid positiv och sprider härlig stämning på kontoret! Till vardags hänger han med sin matte Kristina som jobbar på säljavdelningen på Sveland Djurförsäkringar.

Där passar han på att vila upp sig i sin sköna hundbädd, i ärlighetens namn blir arbetsdagen inte så mycket mer spännande för honom än så. Höjdpunkten på dagen är när han får busa med sin kollega, staffekompisen Manfred, på lunchen.

Lemmy, vad gillar du att göra på din fritid?
Jag och min matte tycker det är kul att träna rallylydnad, så det försöker vi göra ett par dagar i veckan. Vi har börjat lite smått med agility också, det har visat sig att även det är en träning som passar mig bra. Skogen är också en stor favorit, promenaderna där är de bästa!”

Vad gillar du inte?
Jag gillar inte att duscha! Ett nödvändigt ont, man måste ju tyvärr göra det ibland, så det är bara att bita ihop. När matte tar fram dammsugaren är inte heller någon favorit.

Om rasen
Staffordshire bullterrier är en social sällskapshund som lämpar sig bra för de flesta hundsporterna. Staffarna beskrivs ofta som intelligenta, orädda, familjekära och pålitliga.