Bella - februari 2015

Bella - februari 2015

Månadens fyrfota medarbetare är Åkestorp's Isabella! Bella är 4,5 månad gammal och jobbar tillsammans med sin matte Sofie på skadeavdelningen.

Hon har varit på Sveland Djurförsäkringar sedan hon var nio veckor gammal vilket både underlättar för matte och är bra miljöträning för henne, speciellt eftersom hon bor på landet med sin familj.

Då Sofie är uppfödare av Berner Sennen har Bella utöver den tvåbenta familjen även mamma, moster, morbror och kusiner därhemma, plus katt- och hästvänner.

På jobbet är det framför allt vila som gäller (i alla fall för Bella) men hemma busar och myser hon gärna med katten Simon, som är hennes bästa kompis. Bella älskar även mat och är en glad valp som tycker att det är väldigt roligt att följa med matte till jobbet.

Om rasen
Berner Sennenhunden är en gårdshund med ursprung i Schweiz. De har använts som drag-, vall- och vakthundar men används nu mest som familjehundar.

Sofie beskriver rasen som lojal, snäll och lugn och hon skaffade sig sin första Berner Sennen redan 1990. Berner Sennenhunden är utmärkt som förstahund och lämpar sig bra till exempelvis rallylydnad.