SveaReal blir gröna i Norrköping!

Nu är SveaReals fastighet på Luntgatan 28 i Norrköping den sjätte fastigheten att uppfylla GreenBuildings krav & kriterier för certifiering.

SveaReal har i denna fastighet under en längre period gjort löpande optimeringar på energibesparande åtgärder i syfte att sänka energiförbrukningen.

- Vi har justerat tiderna på ventilationsaggregaten och anpassat dessa efter verksamheten som idag råder i fastigheten. Dessutom har vi anpassat kurvorna i reglercentralen. Detta ger stora besparingar för både hyresgästerna och SveaReal, samtidigt som det bidrar till en hållbar framtid, säger SveaReals miljöansvarige Henrik Rönndahl.

- Det är inte alltid man behöver göra så stora förändringar på fastigheten för att ändå göra påvisbar miljönytta – det borde vi alla tänka på lite oftare, avslutar Henrik Rönndahl.

För vidare frågor kontakta SveaReals miljöansvarige Henrik Rönndahl, 040-10 77 57 eller
VD Claes Malmkvist, 031-63 65 90.