Erfaren konst-och antikvitetsconnaissör äntrar SveaReal

Mikael har lång erfarenhet från teknisk förvaltning, fastighetsekonomi och fastighetsjuridik. Fastighetsbranschen har varit hans spelplan hela livet och sedan 1996 är det just fastighetsförvaltning som gäller. Men på fritiden är det sedan länge ett stort intresse för konst och antikviteter som gäller.

I juni började Mikael Fröjd på SveaReals Stockholmskontor som förvaltningschef för fastigheterna i Stockholm, Norrköping och Södertälje. Mikael kommer närmast från EjendomsInvest där han var sverigechef och har dessförinnan erfarenhet som fastighetschef i Danderyds kommun, liksom förvaltningschef på Hufvudstaden. Mikael är en inbiten Stockholmare som bor på Södermalm.

Hur ser du på din nya roll?
- De senare åren har jag i chefsroller kommit bort från den operativa förvaltningsrollen. Nu är jag tillbaka där jag trivs som bäst. Här arbetar man mer långsiktigt och det tilltalar mig. Jag upplever också att SveaReal trots sin "ungdom" har en god ordning och reda och sån't gillar jag!

Vad tror du att du kan tillföra SveaReal?
- Jag har lätt att skapa förtroende hos kunderna. SveaReal satsar mycket på just mötet med kunden och våra möjligheter att optimera lokaler och förhållanden för kundens verksamhet. Detta känns både lockande och givande för min egen personliga utveckling.

Några snabba fakta om Mikael:

Ålder: 57
Uppvuxen: Stockholm
Bor: i lägenhet i Stockholms innerstad
Familj: Hustru och dotter på 8 år
Fritidsintressen: sommarstugan, resor till både värmen o snön
Dold talang: Konst-och antikvitetsconnaisseur, inredningsintresserad

• logistik