En kille med torrt på fötterna!

Krister har lång erfarenhet från teknisk förvaltning, men när sommarhalvåret infinner sig, befinner sig Krister mer i och på vattnet än på torra land.

Den första maj började Krister Stadenberg på SveaReals Stockholmskontor som teknisk förvaltare. Krister kommer närmast från Stockholm Stad där han de senaste två åren arbetat som avtalsansvarig för VVS-teknisk drift på SISAB . Dessförinnan arbetade Krister i hela 17 år på AstraZeneca där han samlade på sig sin huvudsakliga yrkeserfarenhet. På AstraZeneca har Krister bl a ansvarat för teknisk drift inom ett av produktionsbolagen samt även arbetat några år som projektledare för investeringsprojekt.

Hur ser du på din nya roll?
- Den kommersiella delen är ny för mig, så det ska bli mycket spännande. Annars har jag har stor erfarenhet med mig ifrån både teknisk drift, fastighetsteknik samt avtalsbiten från Stockholms Stad. Allt detta sammantaget tror jag kan bidra en hel del till SveaReals utveckling.
- SveaReal är ju ett ganska ungt företag men jag hoppas att min långa erfarenhet från både driftteknik och förvaltningsupphandling kan bidra till att stärka SveaReals affär. I vissa utvecklingsprojekt där SveaReal står i startgroparna, har jag redan samlat på mig erfarenhet och kan snabbt få fart på projekten.
- Branschen behöver erfarna beställare och det behovet tror jag att jag fyller, avslutar Krister.

• krister stadenberg