​Sustend projektledare vid upprustningen av Hede Fashion Outlet

Det stora shoppingcentret Kungsbacka Freeport blir Hede Fashion Outlet. I samband med detta ska centret få en ansiktslyftning och en ny profil. Sustend har fått det hedervärda uppdraget att sköta byggprojektledningen av upprustningen.

unnamed-2Ombyggnationen är ett stort projekt som kommer ge centret en helt ny look. Butiksfasaderna kommer få en ny design och markytorna inuti centret kommer fräschas upp och förses med nya sittgrupper, bänkar och uteplatser.

Även utanför shoppingcentret kommer det ske en hel del. De stora reklampylonerna som står runt om på fastigheten bekläs med nya och moderna material och ny logo. Parkeringen ska förstoras och förbättras för att erbjuda fler parkeringar åt kunderna samt skapa en mer trivsamt första intryck redan när man kör in med bilen. Dränering och belysning är också viktiga aspekter som gör parkeringen mer trygg, välkomnande och välfungerade.

Allt görs med anledning av namnbytet, för att skapa ett nytt, trendigt och eftertraktat shoppingcenter. Vi är mycket hedrade över att få hjälpa till att placera Hede Fashion Outlet på kartan som en oslagbar shoppingdestination i Västsverige!

Ordet Sustend är en sammanslagning av långsiktighet, hållbarhet och förstärkning. Ett hittepånamn som står för det vi är: Byggkonsulterna som hjälper företag och bostadsrättsföreningar att bygga, vårda och utveckla fastigheter – allt det där som får hus att leva. Vår expertis inom underhållsplaneringbyggledningbesiktning och fastighetsförvaltning förenklar fastighetsägandet och skapar stora långsiktiga värden.

Våra kontor finns i Stockholm, Göteborg och Malmö men våra byggkonsulter och besiktningsmän reser land och rike runt för att hjälpa våra kunder.

Emil Gustafsson

Gruppchef Projektledning & Partner 0702 - 98 62 03

Emil Gustafsson: Sustends nya produktionschef med sikte på att fortsätta utmana branschen

Det nytänkande byggkonsultbolaget Sustends nya produktionschef ser fram emot att vidareutveckla Sustend och fortsätta utmana branschen. "Extra spännande är det i en tid då nya digitala möjligheter kommer innebära stor fortsatt förändring", menar Emil som närmast kommer från rollen som byggprojektledare och gruppchef inom projektledning på Sustend. Emil kommer ingå i ledningsgruppen.

Wallenstam tar hjälp av Sustend för ett nytt helhetsgrepp kring de äldre fastigheterna vid Tuletorget

Tuletorget har genomgått en utvecklingsresa. I och med Wallenstams förvärv och utveckling av fastigheter i området är nu atmosfären levande. Det har skapats en naturlig mötesplats och en blandstad att trivas i. Anna-Karin Malmqvist, förvaltningschef på Wallenstam i Stockholm och Uppsala tar nu hjälp av Sustend för att fortsätta den strategiska utvecklingen av området.

Mindre brandsläckning i fastighetsunderhållet på Brandkåren Attunda med Sustend Underhållsplan

Christian Pedersen, fastighetsansvarig Brandkåren Attunda, tar hjälp av Sustend Underhållsplan med Planima för att arbeta förebyggande med fastighetsunderhållet. På så sätt minimerar han onödig brandsläckning, alltså akuta åtgärder när någonting felar på fastigheten, som ett läckande tak exempelvis. Förebyggande underhåll är mer hållbart såväl ur ekonomiskt och miljö- som tidsmässigt perspektiv.