Sushi Yama har öppnat ny restaurang och servicekontor i Arenastaden, Solna

Sushi Yama har öppnat ny restaurang och servicekontor i Arenastaden, Solna

Sushi Yama fortsätter sin expansion och har nu öppnat en ny restaurang tillsammans med sitt servicekontor på Dalvägen 22 i Solna. Efter en noggrann utvärdering av den bästa platsen för kedjans servicekontor föll valet på Arenastaden, där närheten till en egen restaurang var en viktig faktor. Resultatet är en dynamisk kombination av kontor och restaurang på samma adress. Arenastaden i Solna erbjuder ett starkt företagsklimat, expansiv handel och närhet till bostadsområden.

Den 20 augusti öppnade Sushi Yama sin senaste restaurang och då i Arenastaden, Solna. Den nya etableringen erbjuder en modern och inbjudande miljö som passar lika bra för lunch som för middag och evenemang. Med en rymlig lokal och en stor uteservering kan gästerna njuta av en sushiupplevelse signerad Sushi Yama året om. Läget är strategiskt placerat intill Mall of Scandinavia, Strawberry Arena och områdets pulserande företagscentrum.

– Arenastaden har varit en central del av vår expansionsplan. Områdets snabba tillväxt och dynamiska atmosfär passar vår verksamhet perfekt. Med många sittplatser, en generös uteservering och möjligheter för catering och event, ser vi fram emot att bli en integrerad del av Arenastadens utbud – säger Danny Barsoum, Chief Brand Officer på Sushi Yama.

Servicekontoret direkt intill
I samband med restaurangöppningen har Sushi Yamas servicekontor också flyttat in i lokalerna intill restaurangen. Denna närhet mellan kontor och restaurang är ett strategiskt drag för att stärka företagskulturen och komma ett steg närmare verksamheten.

– Att ha vårt servicekontor vägg i vägg med restaurangen ger oss unika möjligheter att kombinera strategiskt och administrativt arbete med den dagliga driften. Denna närhet främjar intern förståelse och stärker vårt engagemang i alla led av verksamheten. Vi tror starkt på att vara nära vår kärnverksamhet, och nu är vi det – bokstavligen, fortsätter Danny Barsoum.

Den nya restaurangen har totalt 135 sittplatser, varav 77 är belägna på den rymliga uteserveringen. Detta är Sushi Yamas femte etablering under 2024, och kedjan planerar att fortsätta expansionen med fler nya restauranger runt om i landet.

Öppning: tisdag den 20 augusti
Adress: Dalvägen 22, Solna

Danny Barsoum – PR/Chief Brand Manager
E-post: press@sushiyama.se
Telefon: +46 (0)10-303 13 43

Sushi Yama grundades 2008 och är Sveriges ledande sushikedja med restauranger runtom i landet. Med fokus på nordisk kvalitet, hållbarhet, innovation och enastående gästupplevelser strävar Sushi Yama efter att erbjuda den bästa sushiupplevelsen i en modern och trivsam miljö.