Svenska SunRoof och CAKE inleder samarbete

Pressmeddelande -

Satsning på hållbar mobilitet & en laddad livsstil - SunRoof och CAKE inleder samarbete

Partnerskapet ska skapa de bästa förutsättningar inom solenergi för entusiaster inom moderna, eldrivna motorcyklar. Båda varumärkena jobbar för att bygga en framtid fri från utsläpp och ska möjliggöra för människor att köra miljövänliga CAKE motorcyklar drivna av ren solenergi från SunRoofs helintegrerade soltak.

SunRoof är det innovativa företaget inom solenergi som utvecklar en banbrytande teknik baserad på grön energi. Visionen är att påskynda övergången till ett mer hållbart samhälle där den moderna människan kan leva i synergi med naturen och ta tillvara på dess resurser. För att kunna möta den ständigt ökande energianvändningen på ett långsiktigt och hållbart sätt utvecklar SunRoof helintegrerade solcellstak, marknadens mest effektiva soltak med både lägst koldioxidutsläpp och biologiskt nedbrytbar konstruktion.

CAKE är ett svenskt företag som utvecklar lättviktiga, högpresterande och eldrivna terrängmotorcyklar. Företaget har ett tydligt uppdrag att inspirera mot ett nollutsläppsamhälle genom att kombinera spänning med ansvar. Företaget inser att utvecklingen av eldrivna transportmedel kommer att ge positiva förändringar inom motocrossens framtid, något som deras användare uppskattar.

Ett bevis på hållbar utveckling & en inspiration att utforska nya möjligheter

Samarbetet förstärker SunRoof och CAKEs redan ledande positioner inom hållbar elektromobilitet och grön teknik. Efterfrågan på eldrivna fordon blir allt större och det blir därför desto viktigare att se på den energi som eldrivna fordon laddas med. Nu kan CAKE-användare driva sin passion för motocross med hållbar energi producerad från SunRoof.

Partnerskapet växte fram genom den gemensamma visionen från företagens grundare

"Det är väldigt spännande att kunna forma en hållbar framtid och ha en verklig inverkan på klimatneutralitet", säger Lech Kaniuk, grundare av SunRoof.

”Jag är glad att vi har startat ett samarbete med CAKE. Passionen för skandinavisk design och ansvaret för framtida generationers förutsättningar kommer att göra det möjligt för oss att utveckla bästa praxis i världen - med början i Europa. Jag är säker på att kunderna håller med om den livsstil som våra varumärken står för: hållbar och full av känsla”, tillägger Lech Kaniuk.

“Välkommen till framtiden”

Att enbart kunna förlita sig på solen och solenergi, helt oberoende av elnätet eller att behöva köpa en enda kWH någonsin är inte längre science fiction. SunRoof och CAKE arbetar för ett självförsörjande och fossilfritt kraft- och transportsystem. Välkommen till framtiden”, säger Stefan Ytterborn, vd och grundare av CAKE.