Gå direkt till innehåll
Den svenska startupen kliver in som en ny stark spelare inom solenergisektorn - ökade 731 procent

Nyhet -

SunRoof är en relativt ny spelare på den svenska marknaden inom solenergisektorn. Trots det har företaget lyckats växa snabbt och redovisar en ökning på 731 procent i försäljning i jämförelse med föregående år. Det råder inga tvivel om att SunRoof kliver in som en ny stark spelare inom branschen och flera hushåll står i kö för företagets solenergilösning. SunRoof meddelar att man under 2022 planerar att montera flera hundra soltak i Sverige.

Sticker ut i branschen med nya innovationer

Företaget sticker ut på marknaden med att erbjuda soltak av kraftfulla solpaneler och utvecklar samtidigt innovativa energihanteringslösningar för kunderna.

- SunRoof bevisar att soltak kan vara oerhört kraftfulla. Bra soltak bör kombinera hög effekt, design och ett välfungerande ventilationssystem och jag tror att det är en viktig del i varför vår produkt tagits emot så bra. Hushåll ska inte behöva välja mellan utseende och avkastning, det tror inte vi är rätt steg mot ett mer hållbart samhälle, säger Petteri Olsén, VD på SunRoof Sverige.

Drar till sig uppmärksamhet

- Den snygga designen på soltaken är en av många anledningar till varför jag valde SunRoof framför andra lösningar. Sedan vi behövde byta tak och fick vårat SunRoof installerat har flera grannar och förbipasserande kommit och knackat på för att få veta mer om lösningen, säger Jimmy Thörngren, kund hos SunRoof.

På influencern och SunRoof-medarbetaren Jens Byggmark och Michaela Byggmark Delérs YouTubekanal kan vi också se Jimmy visa upp elräkningar på 0 kronor under 2021. “Det är oerhört tacksamt, speciellt nu då elpriserna har slagit i taket för så pass många”, säger Jimmy.

Solenergiproduktionen i Sverige utgör i dagsläget endast 1 procent av den totala elproduktionen i landet. SunRoof kommer i 2022 fokusera på att montera hundratals soltak och fortsätta tillväxtresan både i Sverige och internationellt.

Paulina Szwed-Dobrzyńska

Presskontakt Marketing and PR +4‌8 609 294 634

Enormt intresse för SunRoofs soltak – ”närmast överväldigande”

SunRoofs innovativa soltak har snabbt blivit populära i Sverige. Genom integrerade solceller erbjuder taken effektfull och pålitlig grön energi paketerat i en tilltalande design. Med köer ända till våren kommer SunRoof kraftigt öka personalstyrkan för att möta den enorma efterfrågan.

– Det är rolig att så många hör av sig och vill ha vår lösning. Intresset för solenergi är rekordstort i N

SunRoof | Framtidens tak

Vi ersätter traditionella tak med framtidens taklösning för solenergi.

SunRoof är ett svenskt företag som utvecklat kraftfulla och integrerade 2-i-1 solcellstak. De innovativa solcellstaken ersätter behovet av ett traditionellt tak och ger en helhetslösning med tak och solceller i en stilren elegans.

Vårt uppdrag är att påskynda den globala omställningen till förnybar energi genom att utveckla eleganta tak som genom att generera el kan täcka hela byggnadens energibehov - idag och i framtiden. Vår ambition är att producera solcellstak med marknadens lägsta koldioxidavtryck.

Idag är SunRoof etablerat på flera internationella marknader som Sverige, Tyskland, Polen och USA och vänder sig till privatpersoner, företag och organisationer.

Läs mer på: www.sunroof.se/sv

SunRoof Sverige AB