Sunnes unga får 9 000 kronor till idéförverkligande

Skandias Idéer för livet ger 9 000 kronor till mötesplatsen Megafon i Sunne så att unga ska kunna förverkliga några av sina idéer.

Idéerna väcktes under projektet GRYM (Gränslösa Yngre Möten) som Megafon kör tillsammans med Studieförbundet Vuxenskolan.

Måndag 25 november kl 16 på Megafon lämnar Claes Molander från Skandia Idéer för Livet över prischecken.

Pressen hälsas välkommen.

Megafon, på Järnvägsgatan 17 i Sunne, är en mötesplats där alla ska få vara sig själva. Det är Sunnes "häng" för alla som känner sig som 15-25 år – fast alla är lika välkomna. Här kan du köpa en shysst latte bryggd på fairtrade-bönor eller bara vara för en stund. Besökarna kan också fixa en temakväll, uppträda på den lilla scenen och träffa ungdomsrådet. Megafon bygger vidare på det som Demokraticentrum påbörjade för en massa år sedan med devisen "Hurra vi är olika!

Idéer för Livet stödjer projekt som gör att barn och ungdomar på ett lekfullt sätt upptäcker sina egna förmågor och på så vis stärker sin självkänsla. Idéer för Livet strävar efter att med förebyggande arbete bidra till att skapa ett tryggt och kärleksfullt samhälle även för framtida generationer.
Bakom Idéer för Livet står Skandia. Läs mer på www.ideerforlivet.se

Lars Stiernelöf