Helen Torsgården är en av företagarna som är med i den nominerade Sunnefilmen "Viljan att göra skillnad".

Sunnefilmen ”Viljan att göra skillnad” nominerad till Publishingpriset 2022

Sunne kommun är för femte året i rad nominerad till Publishingpriset*. I år 2022 för filmen Viljan att göra skillnad i kategorin ”filmer som marknadsför företag och verksamheter".

– Juryn består av kommunikationsproffs och det är ett otroligt erkännande att vi är nominerade för femte året. Vi är väldigt glada över att våra berättelser om Sunne når fram i den hårda konkurrensen, säger Anneli Jansson, kommunikationsstrateg i Sunne kommun.

Filmen är ett resultat av ett samarbete mellan Sunne kommun genom projektmedel i förstudien Digital Track, representanter från näringslivsrådet och kreativa byrån Karl & Moa.

– I filmen vill vi spegla det diversifierade näringslivet i Sunne genom 5 lokala företagsledare som berättar om sina drömmar och visioner. Tanken är inte bara att lyfta fram ambitiösa företagare utan också skapa intresse för att söka jobb i Sunne och inspiration till att starta eget, säger Åsa Rolandsdotter Gertling, näringslivsutvecklare och projektledare för Digital Track.

9 november är det prisutdelning på Berns i Stockholm. Sju filmer är i final i kategorin ”filmer som marknadsför företag och verksamheter”.

Länk till den nominerade filmen 2022 ”Viljan att göra skillnad”

Länk till de nominerade bidragen

2021 vann Sunne guld i Publishingprisets kategori ”filmer som marknadsför företag och verksamheter” med filmen ”Det bästa med Sunne”.

Har du frågor kontakta

Kommunikationsstrateg, Sunne kommun
0565-164 14, 070-236 34 65
anneli.jansson@sunne.se
sunne.se, facebook.com/sunnekommun

Åsa Rolandsdotter Gertling
Näringslivsutvecklare/Projektledare Digital Track
Sunne kommun
0565-155 05, 076-100 50 44
asa.rolandsdotter-gertling@sunne.se

*Publishingpriset är den äldsta heltäckande nationella kommunikationstävlingen och delas ut för lovvärd redaktionell kommunikation och marknadskommunikation. Juryn består av fotografer, grafiska formgivare, filmproducenter, journalister och redaktörer. De granskar, värderar och jämför tävlingsbidragen, som bedöms utifrån ett antal kriterier. Vinnarna får – förutom äran – en statyett samt diplom.