Gräsmarksgården – mitt i naturen

Mitt i den trolska Värmlandsskogen ligger Gräsmarksgården – i närheten av Selma Lagerlöfs Sunne. Gräsmarksgården är ett populärt för dig som vill söka dig tillbaka till naturen. Ägarna till campingplatsen vill att alla skall få möjlighet att komma, därför finns det nu fullt ut handikappanpassade stugor att hyra.

Den trestjärniga campingen drivs av ett holländskt par, som för fyra år sedan fick nog av trängseln i Holland och tog pick och pack och flyttade till Gräsmark. Till bedövande natursköna vyer. Till lugn, ro och samtidigt till äventyr. De driver Gräsmarksgården som är året-runt semesteranläggning med vandrarhem, stugor och campingplatser.

Turismens Mecka
Sunne är turismens Gnosjö – eller om man så vill – turismens Mecka. Hit vallfärdar turister i tusentals från hela världen för att se Selma Lagerlöfs barndomshem Mårbacka. Men Sunne bjuder på mycket mer: Sunne Vattenland (Sveriges häftigaste Vattenland), Selma Spa+, Rottneros Park, Västanå Teater (I år är det Gösta Berlings saga), Fryksdalsdansen (musik- och dansfest i fyra dagar) m.m.

Naturen
Störst av allt är dock den vilda och mäktiga naturen som var en stor inspirationskälla för Selma Lagerlöf.  Gräsmarksgården – mitt i den orörda naturen – bjuder även dig att inspireras.  Här kan man plocka bär och svamp, simma eller hyra en kajak.

För mer info:
Kontakta Gerard och Hannie de Jong