Nu släpps BREEAM-SE 2017

Sweden Green Building Council släpper nu en ny version av manualen för BREEAM-SE. Den nya manualen, BREEAM-SE New Construction 2017, kommer att ersätta den befintliga BREEAM-SE 2013.

BREEAM-SE 2017 är baserad på den internationella BREEAM-manualen från 2016 med anpassningar till svensk lagstiftning, förhållanden och standarder. Några nyheter med BREEAM-SE 2017 är att det nu går att certifiera bl.a. skolor, förskolor och bostäder, att det finns krav om hormonstörande- och riskminskningsämnen samt om farliga ämnen i installationsvaror.

En bevakning (filter) för BREEAM-SE kommer att kunna användas i SundaHus för att underlätta materialval i BREEAM-projekt. Kontakta oss för vidare information.

Registrering mot BREEAM-SE 2017 öppnar den 16 november 2017 och registrering mot nuvarande BREEAM-SE 2013 stänger den 16 december 2017. Från den 16 december blir den nya manualen obligatorisk för alla nya registreringar.

SundaHus verkar inom bygg- och fastighetssektorn och erbjuder företag, organisationer och fastighetsägare trygghet genom ett brett utbud av tjänster inom informerade materialval. SundaHus är en del av iBinder Group.