Framtidens outsourcingtjänster för privatpersoner

Sajten Bankbetyg skriver om framtidens outsourcingtjänster och nämner Sumer som ett bra exempel: "Det nya nu är att den här typen av outsourcingliknande tjänster blir allt vanligare även inom andra områden av privatekonomin. Ett sådant exempel är företaget Sumer som är en hopslagning av två företag inom prispress och fintech." Läs hela Bankbetygs artikel här.

• Ekonomi

• nyhetsflöde

Sumer blir en hundraprocentare – bara vindkraft i alla nytecknade elavtal

Sumer tar ställning i miljöfrågan och går i och med sin lansering av det nya varumärket Sumer ut med att de nu blir en hundraprocentare. I alla nytecknade elavtal kommer medlemmen framöver att få 100 % ren energi, bara vindkraft, men till samma låga pris som förut.

​Gratis är grymt!

Sumers budgetverktyg Smartbudget listas som en av nio grymma gratisprodukter av PC FÖR ALLA.

Sumers – de nya professionella konsumenterna

Det finns flera olika typer av mer eller mindre professionella konsumenter, som genom eget (eller andras) arbete kan ge sig själva stora fördelar gentemot andra konsumenter. I den här artikeln ska vi titta på skillnaderna mellan prosumers, prisjägare och sumers.

Sumers elpris vinner i längden

De flesta elbolagen lockar nya kunder med låga kampanjpriser som bara efter några månader skjuter i höjden och håller sig där över lång tid. Vi på Sumer går på tvärs mot en större del av branschen och erbjuder istället ett konstant lågt pris. Läs Sumers prisexpert Kim Steens prisblogg.

Ta fajten mot de stora el-drakarna

​Vet du om att du har två elavtal och således betalar två elräkningar? De flesta känner till elhandelsavtalet. Den andra elräkningen är kopplad till ditt elnätsavtal, och det avtalet kan skilja mycket i pris beroende på var du bor.