Svensk Inredning goes Berlin

Svensk Inredning, en av Nordens ledande arkitektur/design, bygg- och inredningsleverantör till hotellsektorn, står bakom konceptidén och designen till det nya glamourösa Hotel Berlin, Berlin, i den tyska huvudstaden. Svensk Inredning har designat, förutom den nya event-och konferensanläggningen, lobbyn, receptionen och barområden på 4-stjärninga Hotel Berlin, Berlin, ett av Tysklands största hotell.

Peter Kempf, arkitekt på Svensk Inredning och ansvarig för projektet, säger: "Konceptet för renoveringen var enkelt och utmanande: Think outside the box. Nu när projektet är klart kan jag stolt säga att vi har lyckats skapa Berlins mest glamourösa mötesplats".

De ledorden som blev tongivande i renoveringsprojektet är: flexibilitet, teknik, oförväntan, oförglömlighet samt enastående och inspirerande design. För att skapa en okonventionell mötesplats som provocerar besökaren till lekfullhet, samt spegla den pulserande kreativa hjärta av staden, valde Svensk Inredning att arbeta med färgglada tyger, egendesignade mattor, lekfulla fondväggar, starka ljustavlor i en minimalistisk och modern vit miljö.

Den nya event-och konferensanläggningen sprider sig på 2.000 kvm och består av 22 utmärkt utrustade konferensrum från 20 till 540 kvm - det senaste rymmer 500 personer. Välkomna till Berlin, önskar Svensk Inredning!

OM SVENSK INREDNING:

Svensk Inredning har lång erfarenhet av att utforma design i, och till offentliga miljöer. Torbjörn Blomqvist, företagets VD, står bland annat bakom det prisbelönade design- och inredningsprojektet Hotell Nääs Fabriker i Tollered. Projektet vann Svenska Ljuspriset 2007 för sina kreativa och ambitiösa belysningslösningar i våras. Svensk Inredning har sitt exklusiva showroom på Ulfsunda Slott i Bromma.

För mer information och intervjuförfrågningar, vänligen kontakta:

Subito PR & Eventbyrå: Livia Podestá  - Press & PR-ansvarig

T: 08-506 511 07   M: 070-796 01 86  E: livia.podesta@subito.nu