Subaru vinner Rally-EM i Polen för tredje året i rad

Oscar Svedlund och hans kartläsare Björn Nilsson, från Subaru Swedish Dealer Team, jublade i söndags när de för tredje året i rad tog hem segern i Rally Polen. Tävlingen ingår i Rally-EM, men kandiderar för att få VM-status nästa år. Precis som tidigare år var det en strid om hundradelarna, framförallt med duktiga hemmaförare. Men trots en del små incidenter lyckade Oscar ta hem segern endast 43,7 sekunder före tvåan. Oscar är oerhört nöjd med insatsen som också gav bra träning för den fortsatta satsningen för att bli svensk mästare. Oscar leden Rally-SM 2007, och nästa deltävling är redan på lördag 16 juni i Sandviken. Rally Poland 1. Oscar SVEDLUND (SWE) 2:36:44.3 2. Krzysztof HO£OWCZYC (PL) +43.7 3. Renato TRAVAGLIA (I) +2:36.8 4. Zbigniew STANISZEWSKI (PL) +3:03.7 5 Bryan BOUFFIER (F) +3:17.8 6. Sebastian FRYCZ (PL) +3:23.8 7. Zbigniew GABRYS (PL) +3:27.2 8 Stefan KARNABAL (PL) +4:02.0 9. Michal KOŒCIUSZKO (PL) +4:36.9 10. Tomasz KUCHAR (PL) +4:39.4 Mer information finns på Oscar Svedlunds hemsida, www.oscarracing.se