Även Tysklands mest nöjda bilägare kör Subaru

Även Tysklands mest nöjda bilägare kör Subaru

ADAC har nyligen presenterat resultatet i årets bilägarenkät. Drygt 43.000 läsare av "ADAC Motorwelt Magazine" har röstat och Subaru har Tysklands mest nöjda bilägare för femte året i rad.

ADAC-enkäten är Europas största kundnöjdhetsundersökning och omfattar 35 bilmärken. Frågorna rör varumärket, bilen som sådan, märkesverkstaden och lojaliteten till det egna märket. Subaru noterade – som första märke någonsin – högsta ranking i undersökningens alla delmoment.

"ADAC Kundenzufriedenheit" är Tysklands motsvarighet till AutoIndex. I den svenska undersökningen 2010 fick Subaru högsta betyg i samtliga delmoment och erövrade titeln "Sveriges mest nöjda bilägare" för tredje gången.

För mer information, kontakta:
Thomas Possling
Informations- och PR-chef