Tusen Trädgårdar - en mötesplats för trädgårdsentusiaster

Tusen Trädgårdar - en mötesplats för trädgårdsentusiaster

Studiefrämjandet bjuder in till Tusen Trädgårdar den 30 juni 2024. Under denna dag kommer trädgårdsentusiaster från hela Sverige att få chansen att visa upp sina trädgårdar, odlingar, planteringar och trädgårdsprojekt. Tanken är att skapa en möjlighet för människor att träffas, utbyta erfarenheter och inspirera varandra.

Under dagen kommer besökare att kunna titta in i trädgårdar över hela Sverige och uppleva en mängd olika odlingar, planteringar och trädgårdsprojekt. Förutom privata trädgårdar visas slotts- och stadsparker, tillsammansodlingar, plantskolor och kolonilotter under Tusen Trädgårdar.

Här i Västerbotten finns det flera trädgårdar att besöka till exempel

• Visning av Lindholms trädgård – Sävar
  • Umeå koloniträdgårdsförening – Vadforsen i Ersboda/Ersmark
  • Visning av Atlegården – Östanbäck Frostkåge
  • Visning av Lilla Madeira trädgård – Lövånger

Fler trädgårdar här i Västerbotten hittar du här: https://svensktradgard.se/besokstradgardar/?action=register&pageindex=2&county=v%C3%A4sterbotten

Tusen Trädgårdar är en viktig dag för alla trädgårdsentusiaster, oavsett om man är nybörjare eller erfaren trädgårdsmästare. Evenemanget är öppet för alla som delar passionen för trädgårdar och vill lära sig mer. Det är en unik möjlighet att få inspiration, kunskap och nya idéer.

Tusen Trädgårdar hölls för första gången 2010 och har sedan hållits vartannat år med hjälp av tusentals trädgårdsentusiaster. Tusen Trädgårdar arrangeras av huvudarrangörerna Riksförbundet Svensk Trädgård, Studiefrämjandet och trädgårdsjournalist Gunnel Carlson, tillsammans med samarbetspartners som Sällskapet Trädgårdsamatörerna, Fritidsodlingens Riksorganisation (FOR), Rikare trädgård och Impecta Fröhandel.

För mer information, se svensktradgard.se

Tillsammans kan vi skapa en fantastisk dag för alla trädgårdsälskare!