Studiefrämjandet i Västmanland delade ut Folkbildningsstipendium

Studiefrämjandet i Västmanland delade ut Folkbildningsstipendium

Studiefrämjandet i Västmanland delade i år för andra gången ut sitt folkbildningstipendium. Stipendiet delades ut i samband med Studiefrämjandets årsmöte. Stipendiet består av 10 000 kronor och ett konstverk som kan delas ut till personer, grupper eller föreningar som genom sitt arbete befrämjat folkbildningen och dess idé. 2007 års mottagare av Studiefrämjandets folkbildningsstipendium är John-Eric Bergelin från Kolbäck. Han får stipendiet för sina mångåriga insatser inom bland annat Turistföreningen. Han har bland annat verkat för att utveckla folkbildningsverksamhet i Kolbäck. John Eric är dessutom en mycket hängiven naturfotograf och föreläsare. En högupplöst bild finns att hämta på följande adress: http://www.studieframjandet.se/vastmanland/bilder/Stipendium2007-1.jpg År 2006 delades priset av Hassan Shamshiri, Hallstahammar, samt Lennart Urby, Västerås. Presskontakt: Mats Olsson Studiefrämjandet Västmanland Tel: 021-10 17 73 Mobil : 073-600 12 32 Mejl: mats.olsson.sfr@folkbildning.net

Studiefrämjandet är ett partipolitiskt, fackligt och religiöst obundet studieförbund som bedriver folkbildningsverksamhet över hela landet. Vi har en särskild inriktning på djur, natur, miljö och kultur.

Vi är en ideell förening med 19 medlemsorganisationer. Med hållbarhet som ledstjärna jobbar vi för att tillsammans skapa bästa möjliga värld för oss och kommande generationer. Tillsammans kan vi mer.