Smålandsfinal i Rockkarusellen

Tillåt oss att presentera årets sju finalister där vinnaren ska representera
Småland i Riksfinalen den 28 maj på Gröna Lund i Stockholm.

KSMV (Växjö, reggae)
Ten Feet High (Nässjö, rock)
Pushinsky (O-hamn, pop/Soul)
We Met Tomorrow (O-hamn, aku/blues)
Dum I Huet (Växjö, pop)
A Hero Divine (Växjö, metal)
Black Nürses (Ljungby, hårdrock)

Välkomna till Smålandsfinalen söndagen den 8 maj på Palladium i Växjö kl 14.00.

Rockkarusellen i hela landet
Karusellen är uppdelad i 16 olika distrikt där sedan distriktsvinnarna tävlar mot varandra i en stor riksfinal på Gröna Lund i Stockholm den 28:e maj. Ca 600 band har gjort totalt ca 400 spelningar under perioden januari t.o.m maj från Ystad i söder till Överkalix i norr! Priset till riksvinnaren blir bl.a. en stor Sverigeturné med 16 spelningar. 2010 vann Clara Lindsjö från Uppsala som ensam stod på scen med enbart mikrofon och en loopepedal. Trots namnet Rockkarusellen så finns alla musikstilar representerade i tävlingen.

Vad är Rockkarusellen?
Rockkarusellen är en av Sveriges största musiktävlingar, men har som huvudsyfte att ge oetablerade band och artister fler speltillfällen. Alla är garanterade minst tre spelningar var och alla är välkomna att delta - oavsett musikstil, ålder och erfarenhet. Tävlingen startade i Östergötland 1987 och kördes 2009 för
första gången i hela Sverige. Rockkarusellen genomförs av Studiefrämjandet.

För mer information, besök www.rockkarusellen.se eller kontakta Smålands karusellchef Helene Zetterholm 0470-762915 helene.zetterholm@studieframjandet.se

Studiefrämjandet är ett studieförbund som sysslar med folkbildning. Folkbildningen syftar till att varje människa ska få en chans att fördjupa sina kunskaper och odla sina intressen oavsett var man befinner sig i livet.

Bra att veta om oss:

• Vi är helt fristående, dvs har inga bindningar till partipolitik, religion eller fack.
  • Vi är ett av Sveriges största Studieförbund
  • Vi har 50 års erfarenhet av att anordna studiecirklar, utbildningar, kulturprogram
    och föreläsningar.
  • Vår profil är djur, natur, miljö och kultur

Vi erbjuder allt från studiecirklar och kulturarrangemang till skräddarsydda utbildningar för föreningar, organisationer och företag. Vi finns över hela Småland och Gotland och har ett kontor i varje län!