Rockkarusellen toksnurrar runt Sverige

Rockkarusellen toksnurrar runt Sverige

Bor du i Stockholm, Västernorrland, Östergötland, Småland, Sörmland, Västmanland, Värmland, Örebro eller på Gotland har du tur! Då kan du få snurra med Rockkarusellen! Rockkarusellen är en musiktävling där oetablerade band och artister får möjlighet till spelningar. Alla musikstilar är välkomna. Syftet är att deltagarna ska få en chans att utvecklas som musiker och få scenvana. Och banden behöver inte spela i Studiefrämjandets regi för att få delta. Den 15 oktober öppnar Rockkarusellen sina portar – då är det möjligt att anmäla sig och sitt band till 2008 års Rockkarusell och det är först till kvarn som gäller… Inga demos samlas in. Rockkarusellen är förmodligen landets allra största tävling för oetablerade artister och musikgrupper. Deltävlingarna startar i januari (vecka 3) och anordnas främst på fritidsgårdar eller motsvarande runt om i länen. Poäng sätts av publiken och en jury på varje spelställe. - Alla som vill får anmäla sig - Alla musikstilar är välkomna - Inga demos ska lämnas - Alla deltagande band är garanterade minst tre spelningar Tidsplan Anmälningstid: 15 oktober – 15 november Deltävlingar: januari – mars Semi- och distriktsfinaler: Mars -april Riksfinal: Maj Rockkarusellen är en musiktävling som pågått i 20 år i Östergötland, förra året startade den också i Sörmland och i år hoppar ytterligare ett tiotal län på karusellen. Lars Winnerbäck och Patrik Jensen i Haunted är några som tidigare snurrat med Rockkarusellen. Rockkarusellen arrangeras av Studiefrämjandet. Läs ett reportage om Rockkarusellen 2007 i Cirkeln: http://www.sfr.se/cirkeln/cirkeln_07_03_rockkarusellen.htm Kontaktperson: Daniel Forsberg Kultur & Media Studiefrämjandet i Östergötland Kungsgatan 53 602 33 Norrköping Telefon/mobil: 011-29 09 29 SMS: 0765-49 09 29 Fax: 011-10 11 67 daniel.forsberg@nrk.sfr.se www.sfrost.se www.rockkarusellen.se