"Jag är modigare nu – en kreativ handbok i drama" - På bok & biblioteksmässan 27-30 sep

Jag är modigare nu – en kreativ handbok i drama är en bok som beskriver metoder som dramapedagogik och forumteater. Den har sin utgångspunkt i ungdomsprojektet Vår framtids konkreta verksamhet. Det är en bok som handlar om att som ung utvecklas, göra sin röst hörd och få berätta sin historia. Boken tar upp ledarskap, gruppens utveckling och ger även tips kring planeringar. Den innehåller dessutom en omfattande övningsbank där det går att hitta övningar att sätta sin egen prägel på, forma dramapass av eller ha som inslag i sin verksamhet.
Boken vänder sig till ungdomsarbetare och pedagoger som ser styrkan i en dynamisk och demokratisk arbetsmetod. Den kan användas av fritidsledare, lärare, socialarbetare eller andra yrkeskategorier som vill hitta nya kreativa metoder i sitt arbete med ungdomar. Boken är tänkt att fungera som praktisk handbok för att hämta inspiration och nya infallsvinklar – ett direkt stöd i verksamheten.

Jag är modigare nu är en del av projektet Vår framtid som drivs av Studiefrämjandet Göteborg i samarbete med Göteborgs stad. Projektet finansieras av Allmänna arvsfonden inom satsningen ”Vi deltar!”

Ni kan hitta oss på bokmässan Monternummer: C05:08

Välkomna!

Studiefrämjandet är ett av Sveriges största studieförbund med ett brett utbud av studiecirklar, utbildningar, kulturarrangemang och föreläsningar. Varje år samlas 240 000 deltagare i våra studiecirklar och kurser.

Studiefrämjandet är ett partipolitiskt och religiöst obundet studieförbund som bedriver folkbildningsverksamhet över hela landet. Studiefrämjandet är en ideell förening grundad på våra 18 medlemsorganisationer och deras demokratiska inflytande.

Utifrån ett demokratiskt synsätt hävdar vi allas lika värde och rätt till kunskap, kultur och bildning. Därför ska Studiefrämjandet prioritera dem som fått mindre möjlighet än andra att delta i folkbildningen. I all vår verksamhet ska vi främja mångfald och motarbeta främlingskap och rasism.