Inget skivkontrakt? Gör det själv!

- Ett seminarium om digital distribution och andra sätt att få ut musik. Med 500 kronor och 20 minuter framför datorn kan du göra din musik digitalt tillgänglig över i stort sett hela världen, inklusive alla iTunes. Hur går det till? Hur gör man? Kent Wennman, författare till boken "Musik som levebröd" visar på en smart, helt laglig och bekväm genväg. Hör hans föreläsning på Studiefrämjandet i Västerås den 15 mars. Under detta seminarium går Kent också i genom den traditionella distributionen av fysiska produkter (CD) och det vanliga distributionsavtalet. Han berättar också om egna och andras alternativa, lite galna, sätt att distribuera och sälja sina alster. Kent Wennman är en av de mest uppskattade föreläsarna inom musikbranschen. Han lotsar publiken genom en djungel med lättsam och pedagogisk skärpa. Missa inte denna chans till en mycket effektiv genväg! Seminariet arrangeras av [ Studiefrämjandet Västmanland samarbete med UpSweden Tid & plats: Torsdag 15 februari kl 18-21 Studiefrämjandet, Pilgatan 8c, Västerås Fritt inträde, ingen åldersgräns Presskontakt: Mats Olsson Studiefrämjandet Västmanland 073-600 12 32 021-10 17 73

Studiefrämjandet är ett partipolitiskt, fackligt och religiöst obundet studieförbund som bedriver folkbildningsverksamhet över hela landet. Vi har en särskild inriktning på djur, natur, miljö och kultur.

Vi är en ideell förening med 19 medlemsorganisationer. Med hållbarhet som ledstjärna jobbar vi för att tillsammans skapa bästa möjliga värld för oss och kommande generationer. Tillsammans kan vi mer.