Höstlov = Rocklov

Nästa vecka är det dags för höstlov i Arvika. Då passar Skandinavisk Musikunion och Studiefrämjandet med vänner på att arrangera en mängd aktiviteter för musikintresserade med professionella ledare som Pierre Schmidt (DaBuzz), Rikard Löfgren (Leon Music). Ola Eskilsson och Andreas Larsson (BootlegBooze Records), Jolene Fredricson (Slagverkspedagog), Lars Johansson (Return of Music), Fredrick Berntsson (Flexible) med flera. Det bjuds in till trumclinic med slagverkaren Jolene Fredricson, en 3-dagars DJ-kurs med Fredrick Berntsson, portastudio-kurs med Magnus Eronen, låtskrivar-workshop med Pierre Schmidt (DaBuzz) och producent-föreläsning med Rikard Löfgren, skivbolagsseminarium med Bootleg Booze Records, Öppet hus/prova på hos Rockskolan, musikcafé med öppen scen, Arvikafestivalen-föredrag med Jonas Hallberg, RocklovsRock på Ungdomsgården, Musikmingelbar på Ritz och sist men inte minst Rockstar for a week – träningsvecka för band hos Rockskolan, Lars Johansson (Return of Music) och Ungdomsgården. I programmet finns något som kan vara nyttigt för de flesta som sysslar med musik. Tanken har varit att ha någon aktivitet varje dag och olika aktiviteter för olika åldrar och nivåer. Flera av aktiviteterna har dock mycket begränsat antal platser och har ingen deltagaravgift. Så först till kvarn… De flesta aktiviteter kräver föranmälan, men RocklovsRocken, Musikmingelbaren, Öppet Hus på Rockskolan, Arvikafestivalens föredrag och Musikcaféet är det bara för intresserade att dyka upp på. HELA PROGRAMMET OCH INFO OM ANMÄLAN: www.scandinavianmusicalliance.com Kontaktperson: Johanna Lind, johanna.lind@sfr.se

Studiefrämjandet är ett partipolitiskt, fackligt och religiöst obundet studieförbund som bedriver folkbildningsverksamhet över hela landet. Vi har en särskild inriktning på djur, natur, miljö och kultur.

Vi är en ideell förening med 19 medlemsorganisationer. Med hållbarhet som ledstjärna jobbar vi för att tillsammans skapa bästa möjliga värld för oss och kommande generationer. Tillsammans kan vi mer.