Finanskrisen är inte över

Det vi hittills har sett är bara en föraning av vad som kommer att hända när den globala kreditbubblan spricker, säger finansanalytikern och bloggaren Nicole Foss.

Hör Nicole Foss föreläsa på Studiefrämjandet på Ekocentrum i Göteborg den 28 mars och på Bryggarsalen i Stockholm den 30 mars.

Nicole Foss analyserar ekonomin och förklarar begripligt hur finansiella bubblor av idag byggs upp och vad som gör att de kommer att implodera. Hennes viktigaste budskap: Förbered för krisen innan det är verklighet.

Nicole Foss är en hett eftertraktad föreläsare och befinner sig just nu på turné i Europa. I slutet av mars besöker hon Sverige och föreläser på Ekocentrum i Göteborg den 28 mars och Brygghuset i Stockholm den 30 mars, föreläsningarna arrangeras av Studiefrämjandet, Omställningsrörelsen och JAK banken med fler.

Nicole Foss skriver på bloggen The Automatic Earth under namnet Stoneleigh om finanskrisen, skuldkrisen, peak oil och humanekologi och hur allt detta hänger ihop och hur våra framtidsbilder kan se ut. Hon har en bakgrund som forskare inom energisystem och kärnkraftsäkerhet samt arbetat på tankesmedjan The Oil Drum i Kanada. Nicole Foss är en av Omställningsrörelsens inspiratörer bland annat för att hon sagt att det är klokt att satsa sina sparpengar på solenergi.

Välkomna till Studiefrämjandet!

i Göteborg den 28 mars klockan 19.45 Ekocentrum, Aschebergsgatan 44