Dags igen för 100% Osignat på Alcazar torsdag den 29 november:

100 % UpSweden! Studiefrämjandet samarbetar med rikstäckande föreningen UpSweden. Damar Rigael Damar, ursprungligen från USA, nu i Stockholm, har en röstkapacitet som få i det här landet besitter. Hans förflutna inom både spoken word/poesi och gospel märks i hans musik, som rastlöst utforskar nya möjligheter inom soul, R'n'b och hip hop, i samma anda som exempelvis John Legend och Mos Def. Rigael Damar skriver egen musik såväl som samarbetar med andra producenter. Hemsida Damar Small Feral Token är en Stockholmsbaserad duo som består av Lotta Westholm och Natalie Sjölund. De har funnits sedan 2003 och gör elektropop som vill både utmana och underhålla, där Kylie Minogue är ett lika givet riktmärke som Tori Amos. Deras bakgrund inom design märks i mötet mellan musik och visuella intryck, som skapar en tydlig men mångbottnad stämning. Hemsida Frispråkarn Att stiga in i Frispråkarns värld är att ta ner hiphopen till en nivå långt ifrån fantasivärlden på TV. Frispråkarns musik präglas av blandningen improvisation och textförfattande som växlar mellan klassisk attitydtävling och freestyle. Denna hungriga MC är här för att sprida musik utan att kompromissa med vardagslivet eller sin konst. F Hemsida Look Look Medlemmar från bandet Touch!, aktiva med två EP och flera gig i baggaget, har startat Look Look. Den nya sound innebär mera electronic på scenen och tydliga referenser till 80 tals syntpop såväl som japansk pop: svårt att sitta still i denna kombination av svängig indie-electro och pop melodier. Hemsida Yeah Someday En elektronisk duo som kombinerar ett lekfullt ljudexperimenterande med omedelbara popmelodier och ett öra för både storslagna och naiva stämningar. Musiken har spår av både 80-talets dansanta synthpop och larmig indie/shoegaze. Förutom Yeah Someday har medlemmarna också bitmusikprojektet Vargpakten. Hemsida Alcazar, torsdag den 29 november Plats: David Bagares gata 15 Tid: 19.00, Ålder: 18 år, Inträde: Gratis! Hemsida: www.nalen.com, www.100procentosignat.se Linus Jackson - kulturhandläggare Studiefrämjandet i Stockholm 08-555 352 06 070-770 52 06 linus.jackson@studieframjandet.se www.studieframjandet.se/stockholm

Studiefrämjandet är ett partipolitiskt, fackligt och religiöst obundet studieförbund som bedriver folkbildningsverksamhet över hela landet. Vi har en särskild inriktning på djur, natur, miljö och kultur.

Vi är en ideell förening med 19 medlemsorganisationer. Med hållbarhet som ledstjärna jobbar vi för att tillsammans skapa bästa möjliga värld för oss och kommande generationer. Tillsammans kan vi mer.