Biogasdag på Nynäs Slott 16 maj

I samband med Nynäs slotts årliga vårmarknad den 16 maj anordnar Studiefrämjandet i Sörmland tillsammans med Landstinget och Biogas Öst en dag för att uppmärksamma det miljövänliga bränslet biogas. Det kommer att bli en innehållsrik dag full av föreläsningar och seminarier. Givetvis finns även möjlighet att provköra biogasbilar och eventuellt biogastraktorer. Under dagen kommer också att finnas möjlighet att gå på guidad visning i slottet samt ta en titt på Nynäs Slotts egen biogasanläggning.

Detta evenemang är öppet för allmänheten och helt kostnadsfritt.

Vi börjar på Nynäs Slott klockan 12.00 med en föreläsning från Biogas Öst.

Under hela dagen finns biogasbilar utställda och det finns också möjlighet att testköra utvalda modeller.

PROGRAM:

• 12.00-12:20 föreläsning Biogas Öst (även kl. 14:20)
• 12.20-12.40 föreläsning Gröna Bilister (även kl. 14:00)
• 13:00 guidad tur på Biogasanläggningen
• 13.00 -13.45 föreläsningar om biogastraktorer och dual fuel teknik
• 14:00-14.20 föreläsning Gröna Bilister
• 14.20-14.40 föreläsning Biogas Öst
• 15.00 guidad tur på Biogasanläggning en samt visning av Biogastraktor

För mer information om Biogasdagen vänligen kontakta:

Carl-Martin Johborg, Studiefrämjandet Sörmland Tel: 0152-650 552 Mail: carl-martin.johborg@studieframjandet.se

Eller Martin Ahrne, Energikontoret i Mälardalen, Biogas Öst Tel: 0736-418157 Mail: martin.ahrne@energikontor.se