36 låtskrivare till Arvika med siktet inställt på melodifestivalen 2020

Under tre dagar 24-26 maj samlas campus- och distansstudenter från Musikhögskolan Ingesund och Högskolen i Innlandet tillsammans med låtskrivare från Värmlands och Hedmarks musikliv i Ingesunds lokaler i Arvika. Till Ingesund kommer även den rutinerade låtskrivaren Linnea Deb vars katalog har mer än 500 miljoner streams på Spotify. Campet är en del av musikbranschprojektet MECO.

– Under campet ges deltagarna en unik möjlighet att få handledning av branschexperter och pitcha sin musik, både för marknaden men också för andra musikaktörer inom gränsregionerna Värmland och Hedmark, säger Martin Gronert, projektledare på Studiefrämjandet.

MECO är ett EU-finansierat Interregprojekt mellan Karlstads universitet, Högskolen i Innlandet och Studiefrämjandet. Projektet medfinansieras av Region Värmland, Arvika Kommun och Hedmarks Fylkeskommun.

- Studiefrämjandets övergripande mål med projektet är att inom gränsregionen öka musikbranschens innovationskraft. Vi erbjuder ytor för kunskapsutbyte, samarbete, utveckling, innovation och entreprenörskap, fortsätter Martin.

MECO är ett EU-finansierat Interreg-projekt mellan Karlstads universitet, Høgskolen i Innlandet och Studiefrämjandet. Övriga medfinansiärer är Region Värmland, Arvika Kommun och Hedmarks Fylkes-kommun.

Studiefrämjandet är ett av Sveriges största studieförbund. En ideell förening grundad av våra 19 medlemsorganisationer Vi är partipolitiskt och religiöst obundna och varje år samlas över 200 000 deltagare i våra studiecirklar och kurser.

Joakim Johansson

Branschutvecklare MECO 0046 733 22 39 49