100% Osignat på EM-festen

40 Osignade band uppträder på EM-festen i Göteborg. 100 % Osignat – där vissa artister knappt stått på scen, andra på väg att slå igenom - kommer att finnas med på EM-festen i Göteborg. – Det är tredje året i rad 100% Osignat är med. Vi har ju funnits med två år på Göteborgskalaset och i år blir det på den ännu större EM-festen, säger Jim Jidhed, lokalt ansvarig för Studiefrämjandet. Det är ett oerhört tryck på att få komma med i Studiefrämjandets musiksatsning 100 % Osignat. Studiefrämjandets musiksatsning som har egna scener runt om i landet men också samarbetar med större festivaler som Sweden Rock och EM-festen. Utöver de 3 400 band som redan är aktiva inom Studiefrämjandet, har ytterligare 200 intresserade band skickat in demos för att få delta. Efter en noggrann och krävande urvalsprocess har 40 artister vaskats fram för att få delta på EM-festen. Artisterna kommer från hela Sverige och representerar vitt skilda genrer, allt från pop och rock till metal. Läs 100% Osignats EM-program och om alla banden på: http://www.sfr.se/festivaler_frihamnspiren_2006.htm För mer information kontakta: David Johansson, Göteborg & Co, 0708-762 735 Peter Forsblad, Studiefrämjandet GBG, 0704-86 32 71