100% OSIGNAT och Dagen D i Karlstad

Fredagen den 16 mars är det Dagen D i Karlstad! Dagen D startade år 2002 då Studiefrämjandet över hela Sverige samlade in demos till demoscenerna på landets största festivaler. Idag har Dagen D blivit en dag där vi lyfter fram osignad musik. År 2007 samarbetar Studiefrämjandet med Sweden Rock Festival, där 9 osignade band kommer att få möjligheten att spela. Vi samarbetar också med föreningen Orkan, som för tredje året kommer att arrangera en scen på Arvikafestivalens camping. 100% OSIGNAT är Studiefrämjandets flaggskepp när det gäller konserter. Över hela landet presenteras dom bästa osignade banden, från Malmö i söder till Umeå i norr finns 100% OSIGNAT scener. Dagen D 2007 inleds med en föreläsning om PROMOTION med Per Bussman från Triada Promotion. Per har tidigare arbetat med akter som Sepultura och Danzig och på senare tid bland annat med promotion av Sparzanza´s senaste alster ”Banisher Of The Light”. Deltagarna får veta hur man professionellt arbetar med promotion av skivor & konserter i dagens musiksverige. För alla band som försöker slå sig fram genom musikdjungeln med slöa knivar är det här något av det viktigaste man kan veta! www.triadapromotion.se Banden på 100% OSIGNAT Damien Karlstads tightaste hardcore/metal-band ärar oss med sin andra konsert på 100% OSIGNAT i Karlstad. Sedan sist har Damien spelat in nya låtar som inte går av för hackor! Ni som har sett Damien live vet att dom levererar, varje gång! Det här är hårt! Stenhårt! www.damienmusic.tk www.myspace.com/damienmusic Seven Miles Away Yngsta bandet i 2006 års Landsbylarm som placerade sig på en hedrande 3 plats i tävlingen. Emo-core av högsta kvalité när Seven Miles Away från Hammarö går på scenen. Nya låtar, bandets bästa hittills finns ute nu, och en ny ep släpps inom kort! www.sevenmilesaway.com www.myspace.com/sevenmilesaway Majestic Mojo Free your mind and your ass will follow!Funkrock från Karlstad. Med starka Red Hot Chili Peppers influenser får Majestic Mojo det att rycka i benen på den minst dansanta i publiken. Det här svänger! www.myspace.com/majesticmojo Nodawn Nodawn från Karlstad var inte ens födda då thrashmetal såg ljuset för första gången. Trots det levererar dom stenhård thrash som den var tänkt att framföras. Tight, snabbt, hårt och välspelat! Dom här killarna vet vad dom vill! Se till att få tag på bandets alldeles färska inspelning. www.myspace.com/nodawnthrash Uno, Karlstad Fredagen den 16 mars Föreläsning Per Bussman: 18.00 Fri entré 100% OSIGNAT: 19.30 Fri entré Presskontakt: Johan Carlsson Studiefrämjandet Johan.carlsson(a)studieframjandet.se 054-172974 0709-108779

Studiefrämjandet är ett partipolitiskt, fackligt och religiöst obundet studieförbund som bedriver folkbildningsverksamhet över hela landet. Vi har en särskild inriktning på djur, natur, miljö och kultur.

Vi är en ideell förening med 19 medlemsorganisationer. Med hållbarhet som ledstjärna jobbar vi för att tillsammans skapa bästa möjliga värld för oss och kommande generationer. Tillsammans kan vi mer.