Artist: Ayasen

AYASEN - 10 år som artist

Swedish-Japanese Performers Association (SJPA) är en svensk ideell kultur- och arrangörsförening som driver sin verksamhet i samarbete med Studiefrämjandet. Deras mål är att öka kunskapen om och intresset för japansk populärkultur i Sverige.
Det görs bland annat genom att arrangera och sponsra konserter, festivaler, utställningar, workshops där japanska artister kan möta en svensk och nordisk publik.

Ayasen kommer ha sitt första framträdande i Sverige genom SJPA, den 7 maj, på Twang Guitar Store i Stockholm.
SJPA presenterar stolt den japanska singer song
writer ridern, Ayasen.

Ayasen är en singer song writer rider från Osaka, som skriver och framför egen musik där motorcyklar är en viktig inspirationskälla. Ayasens musik är medryckande och full av energi. Hennes senaste EP “Motorcycles of the world” släpptes i slutet på 2021. Ayasen har tidigare uppträtt i Japan, Kanada och England och släppt flera skivor, både album och singlar. Framträdandet den 7e Maj är inte bara det enda uppträdandet i Europa i år, utan är dessutom ett firande av Ayasens 10 års jubileum som artist.

Kvällen inleds av RED:DOT, ett svenskt band som framför japansk och japaninspirerad musik.

Vi är stolta över att Ayasen valt att fira 10 år som artist med ett besök i Sverige, säger Pepijn Klaassen, event manager hos SJPA. Vi kan förvänta oss en kväll där musik, lokal och teknik samverkar för att skapa en oförglömlig helhetsupplevelse!

Biljetter: https://www.tickster.com/sv/events/jluk6k5372y3lmj/

Arrangemanget sker i samarbete med Studiefrämjandet Stockholms län.

Studiefrämjandet.se

Mer information om Ayasen:

Webb: http://ayasen.html.xdomain.jp/index.html
Twitter: @aya1000_rr