Bild från tidigare Tjörn Runt by Cowi

Strategiskt nytt partnerskap med Tjörnbro Arena förstärker Tjörn Runt by Cowi

Tjörn Runt by COWI, Sveriges mest anrika segeltävling, stärker sin ställning ytterligare genom ett nytt och viktigt partnerskap med Tjörnbro Arena. Detta partnerskap är ett av flera som tillsammans bidrar till att utveckla evenemanget från en klassisk och känd regatta till en omfattande veckolång folkfest.

— Med Tjörnbro Arena som ny Arenapartner får vi nya möjligheter att välkomna besökare och bredda våra aktiviteter. Detta nya samarbete kompletterar våra befintliga partnerskap, vilka alla är avgörande för evenemangets framgång. Vårt gemensamma mål är att skapa en seglingsupplevelse som engagerar deltagare och besökare i alla åldrar, säger Thord Lyrstrand, ordförande i Stenungsunds Segelsällskap.

Sedan 1963 har tävlingen varit en mötesplats för seglare och har kontinuerligt utvecklats för att möta förväntningarna. Med den nya arenan erbjuds nu ännu fler dagliga aktiviteter, allt från jolleträning och after sail vid den nybyggda poolen till en stor regattamiddag, vilket förhöjer upplevelsen för alla inblandade. Veckans höjdpunkter fortsätter att vara de välkända seglingarna Tjörn Runt by COWI

och Lilla Tjörn Runt.

Tjörn Runt by COWI stöds av ett robust nätverk av partners och sponsorer som spelar en avgörande roll i evenemangets framgång. Vi är stolta över att samarbeta med:

• COWI - Titelsponsor
  • Tjörnbro Arena
  • Stenungsbaden Yacht Club
  • Stendahls Bil
  • Stenungsunds Hamntjänst
  • Båtmässan Göteborg
  • Liros Ropes
  • Vinn Group
  • Search Magazine
  • Peab
  • Stenungsunds Bud
  • NV Charts
  • Södra Bohuslän Turism
  • Fresh Facility Management

— Tillsammans med Tjörnbro Arena och våra övriga partners ser vi fram emot att leverera en enastående upplevelse. Våra partnerskap stärker evenemangets attraktionskraft och bidrar till att skapa en riktig folkfest , vilket lockat fler besökare och stärkaer regionens turism, tillägger Thord Lyrstrand.

För ytterligare information, vänligen kontakta:

Thord Lyrstrand, ordförande Stenungsunds Segelsällskap. Mobll: 070-558 26 93. E-post: thord@tunnebacken.se
Patrik Johansson, tävlingsansvarig. Mobil: 070-987 02 43, E-post; patrik.ck.johansson@gmail.com
Anders Nykvist. Tjörnbro Arena. Mobil: 070-532 63 41, E-post: anders@tjornbroarena.se