Strömma Fjäll koncentrerar verksamheten till Hemavan Tärnaby

Visionalis AB (ägare till bl.a Björkliden) tillträdde som ägare till Riksgränsen den 1 juli. I samband med att Riksgränsen säljs, koncentreras Strömma Fjälls verksamhet till Hemavan och Tärnaby. Det är därför naturligt att administration och nyckelpositioner flyttas till Hemavan. Som ett första led i denna omorganisation sker ett skifte på VD posten.

Den 1 september tillträder därför Thomas Ringbrant som VD för Strömma Fjäll. Thomas har jobbat drygt 10 år på Strömma Fjäll som Platschef i Tärnaby och sedan 2009 som Platschef för både Hemavan och Tärnaby.
Övriga förändringar är att Lilian Löfmark tar över som ekonomichef och Bianca Strand blir ny konferenssäljare och stugförmedlare i Hemavan. Även dessa tjänster påbörjas den 1 september.

Strömma Fjälls nuvarande VD, Pelle Lindberg, fortsätter sin tjänst som VD på Tärnafjällens Exploaterings AB (Texab). I och med den starka tillväxt som för närvarande råder, ökar behovet av exploaterade tomter och färdigställda hus i området.

För mer information kontakta:

Pelle Lindberg, VD Strömma Fjäll & Aktivitet AB
Mobil 070-694 40 20
pelle.lindberg@stromma.se

Thomas Ringbrant, Platschef Strömma Fjäll & Aktivitet AB
Mobil 070-392 36 62
thomas.ringbrant@stromma.se

Strömma Fjäll & Aktivitet AB omfattar fjällanläggningarna Hemavan och Tärnaby. Vår vision är att skapa upplevelser som ger minnen för livet. Bolagets verksamhet omfattar driften av liftar, pister och längdspår, evenemang ute och inne samt verksamhet på hotell och restauranger. År 2010 omsatte bolaget 88 miljoner kronor och under säsongen 2010/2011 tog anläggningarna emot 163 000 gäster.

Strömma Fjäll & Aktivitet ingå i koncernen Strömma Turism & Sjöfart AB. Mer information finns på www.hemavantarnaby.nu och www.stromma.se