Barnfamiljer älskar Stockholm – antalet bokningar ökar!

Barnfamiljer älskar Stockholm – antalet bokningar ökar!

26 juni 2009

Barnfamiljer älskar Stockholm - antalet bokningar ökar!

Antalet barnfamiljer som väljer Stockholm som resmål och kombinerar resan med hotellpaket har ökat stadigt det senaste året. Destination Stockholm har under maj månad märkt en ökad försäljning till barnfamiljer med 8 % jämfört med samma månad i fjol.

- En stor anledning till ökningen är säkert att familjer letar efter extra prisvärda alternativ för semestern nu under lågkonjunkturen. Hela vår verksamhet bygger på prisvärt boende och à la Carte kortet ger ju ett enormt mervärde i form av olika aktiviteter, berättar Peter Ståhl, vd för Destination Stockholm.

Stockholm är en fantastisk stad för barnfamiljer. Det finns massor av barnvänliga museer och restauranger så varför inte få så mycket som möjligt av reskassan.

- När man bokar sitt boende genom oss på www.destination-stockholm.com kan man vara säker på att det är en bra affär. Vi ger hotellen en möjlighet att bli av med sina osålda rum samtidigt som privatpersoner kan göra riktiga klipp på sitt boende. Bokar man boende genom oss får man obegränsade fria resor med SL:s bussar, tunnelbanor och lokaltåg i hela Stockholms län, 6 fria sightseeingturer med båt, buss och en guidad promenad, fri entré till 65 museer och attraktioner, och en 180-sidig guidebok. Jag ser enbart fördelar med att boka genom oss och hoppas att fler barnfamiljer i framtiden upptäcker våra prisvänliga produkter fortsätter Peter.

För mer information vänligen kontakta:

Peter Ståhl, vd, Destination Stockholm AB

Tel: 08- 5280 1930

E-post: peter.stahl@destination-stockholm.com

Destination Stockholm ingår i koncernen Strömma Turism & Sjöfart AB. Destination Stockholm producerar och säljer produkterna Stockholm à la Carte och Copenhagen & Malmö à la Carte - paket bestående av hotellövernattning, frukost och aktivitetskort. I kortet ingår mängder av aktiviteter, museum, sightseeingturer och i Stockholm även SL-kort. År 2008 omsatte bolaget 52 miljoner och hade 106 000 gästnätter, vuxna och barn.