Vicotria Wassborn mottagare av Upcoming Executive Assistant Award 2018

För sjunde gången delades Nordic Choice Hotels årliga utmärkelse, ”Upcoming Executive Assistant of the year”, ut i samband med Företagsuniversitetets konferens Vidgade Vyer. Årets vinnare blev Victoria Wassborn, Executive Assistant på Nordic Capital Funds.

Nordic Choice Hotels är preffered partner till IMA, en förening för Executive Assistants i Sverige.

En del i samarbetet är bl.a. att Nordic Choice Hotels instiftat en utmärkelse, ”Upcoming Executive Assistant of the Year”, som årligen delas ut i samband med Företagsuniversitetets konferens ”Vidgade Vyer”.

Vinnare till utmärkelsen blev i år Victoria Wassborn och juryns motivering lyder:

”Victoria har flera utmärkta och utmärkande egenskaper som gör henne kompetent i sin roll. Hon är modern, modig och har en servicenivå som aldrig verkar ta slut. Victoria är orädd och har stor integritet vilket skapar en trygghet och ett förtroende kring henne. Hon är empatisk och omtänksam och lyckas alltid trolla fram tid och engagemang till sina kollegor och för sina uppdrag. Victoria visar dag efter dag att hon har det som krävs och genom sin organisatoriska förmåga och proaktivitet uppfyller hon alla kriterier för en ”Upcoming Executive Assistant”

- Inom Nordic Choice Hotels har vi noterat att IMA’s målgrupp ofta även är vår målgrupp. Rollen som Executive Assistant utvecklas och vi vill öka vår kunskap och insikt för att ge bästa service och samtidigt stödja IMA’s verksamhet direkt och indirekt med våra tjänster och produkter. Vi vill lyfta uppmärksamheten för denna yrkesroll och har därför bl.a. instiftat utmärkelsen, ”Upcoming Executive Assistant of the year”, som delas ut i samband med Företagsuniversitetets årliga konferens ”Vidgade Vyer”. Vi ser detta samarbete som en långsiktig relation med syfte att skapa givande relationer, utbyte av erfarenheter så att vi på bästa sätt kan dela med oss av vår kompetens och ge bästa service säger Håkan Holstein, Regional Sales Director i Stockholm.

Fakta

IMA Sweden arbetar för att stimulera yrkesverksamma medlemmars utveckling genom bl a nätverkande, seminarier och företagsbesök. Läs mer om IMA via denna länk: https://se.ima-network.org/

Företagsuniversitetets konferens, ”Vidgade Vyer”, vänder sig till assistenter och sekreterare i privat näringsliv och offentlig förvaltning. På kvällen mellan de två konferensdagarna arrangeras en Award Dinner med bl.a. utdelning av utmärkelsen "Executive Assistant Award" samt ”Upcoming Executive Assistan Awardt”.

Vinnare av utmärkelsen ”Executive Assistant Award” 2018 blev Jeanette Held, Executive Assistant på Arjo AB

Kvällens konferencier var Sara Dawn Finer.

Läs mer om konferensen här: http://www.executiveassistantawards.se/ eller https://www.foretagsuniversitetet.se/Toppnavigering/Bloggar-nyheter/Vidgade-Vyer

Regioner

Nordic Choice Hotels är en av Nordens största hotellkoncerner med 190 hotell och 16 000 anställda i Norden och Baltikum. Företaget marknadsför kedjorna Comfort, Quality Hotel och Clarion Hotel, samt 20 fristående hotell. Samtliga hotell är miljöcertifierade enligt ISO 14001.